Episodes from the Life of Dr Jekyll and Mr Hyde
Animator Paul Bush has developed an extraordinary technique by which live action photography is intercut frame by frame between different actors assuming the same movements to create a composite image. In this witty short film, the effect visually expresses the dual identity of Jekyll and Hyde, and also illustrates the multiple personalities in us all.