In 2000, Michael Snow screened the short film The Living Room in Rotterdam. This is now (as was originally intended) part of *Corpus Callosum. (The same goes for the videoinstallation Couple which is to be seen in 'Other than Film' in TENT.)The Corpus Callosum is a central region of tissue in the human brain which passes 'messages' between the two hemispheres. *Corpus Callosum, the film (or tape, or projected light work), is constructed of, depicts, examines, presents, consists of and is 'betweens.' Between beginning and ending, between natural and artificial, between fiction and fact, between hearing and seeing, between 1956 and 2001, *Corpus Callosum juxtaposes or counterpoints a realism of normal metamorphosis (two extreme examples: pregnancy, explosions) in credible, 'real interior' spaces with 'impossible' changes of shape (some enabled by digital animation). There seem to be a Hero and Heroine, though there is no narrative. However, from scene to scene they are different people dressed identically or altered electronically. The film is a tableau of transformation, a tragicomedy of the cinematic variables.