The Ground
Robert Beavers: 'What lives in the space between the stones, in the space cupped between my hand and my chest? Film-maker/stonemason. A tower or ruin of remembrance. With each swing of the hammer I cut into the image, and the sound rises from the chisel. A rhythm, marked by repetition and animated by variation; strokes, of hammer and fist, resounding in dialogue. In this space, which the film creates, emptiness gains a contour strong enough for the spectator to see more than image - a space permitting vision in addition to sight.' The Ground was filmed on the island of Hydra.