Something Happened
Andersson's version of a sex and AIDS information film, commissioned by the Swedish Socialstylersen (Social Affairs Department), but the authorities were unable to appreciate his approach. He emphatically opposed scientific certainties about the origins of the virus, as portrayed in a classic scene. The film revolves around the idea that there's nothing wrong with worrying about scientific failure and the corresponding cynicism. Andersson himself was convinced that the AIDS virus was the result of genetic manipulation.