Solo por hoy
Solo por hoy is a dramatic comedy about five young people who try to survive with their desires and disappointments in today's Argentina. It is a film about people who want to be something, who have the talent to do something, who are ready and waiting... but in the end they spend their time on very different things, because they have to make ends meet, or because they always have an excuse not to attempt to fulfil their real dreams. The protagonists of Solo por hoy try to reach the end of each day by working, talking rubbish, lying, falling in love or looking for sex. The film emerged from piles of Polaroids and recorded conversations of people unknown to the director. From the lowest commondenominator of all these conversations and photos, the conclusion emerged that everyone eventually became what he or she did. The story is like a series of frescos which expresses a continuing hope for great changes. The events are fresh, spontaneous and as simple as they are exciting. In a visual sense too, the film can be regarded as a series of surprising instant pictures, with Buenos Aires in the background: the city that is clearly one of the protagonists in the film.