Overfart
Beautiful and icy computer animation of the voyage of a ship through an artificial sea of ice. A Jenny through changing light that also aims to be a mental journey in the spirit of the romantic landscape painters (such as Caspar David Friedrich). Ben Pointeker (1975) studied film and theatre design at the academy of applied arts in Copenhagen and graphic design and painting with René Green in Vienna.