Two film-makers are surprised about everyday life in the city of Havana where there is so much happiness, despite the material wants of today's Cuba. They look around candidly, like curious tourists without any specific plan. They enjoy the care with which their cocktail is prepared, and have an open eye for the music that sounds everywhere and seems to be created by everyone live. Like everyone else, they look at the waves as they crash over Malecón Boulevard, but hang around longer than ordinary tourists and are suddenly treated to spontaneous musical improvisations. In their filming, Pilz & Hochleitner chose more for duo-directing than co-directing, which can for instance mean that the long close-up of Pilz is not a self-portrait, but a portrait by parallel director Hochleitner. (GjZ)Michael Pilz: see Indian Diary.