AmnesiA
Alex, a 28 year-old photographer, is no longer able to photograph people, for some mysterious reason. Every time he focuses his camera on someone, the same woman appears in his viewfinder - an image he cannot bear. When his brother Aram, whom he has not seen or spoke to for years, unexpectedly phones him and asks him to come to their parental home because their mother is severely ill and may not have long to live, he panics. The thought of a confrontation with the area where he grew up and the renewed encounter with his family makes him feel nervous. Nevertheless, that evening he leaves for AmnesiA: the estate of his parents, the spot where he spent his youth.AmnesiA is a psychological drama with thriller elements. The characters all display an inner restlessness that has its roots in their past. With stylised design, strange characters and sharp dialogue, Martin Koolhoven creates a surreal world in which relationships between the various protagonists appear oppressive and sometimes almost absurd.