The starting point for Un amore is that of all the seconds that a person lives, in retrospect only a couple have any significance. In those few seconds our fate seems to come together. The vague, gloomy no-man's-land around us acquires direction thanks to those few moments. That also applies to Sara (Lorenza Indovina) and Marco (Fabrizio Gifuni), the two protagonists in Un amore. They meet when they are twenty, in 1982, and see each other again in the years that follow at varying intervals. Their story is of painful, heart- rending love, that can be reduced to a couple of scenes: the meeting, the quarrel, the new meeting, the end. The meaning of their lives and their love is hidden in those scenes. Un amore is divided up into twelve scenes: chapters from the life of a man and a woman getting older and changing. The twelve chapters are separated by half-minute animations by Laura Frederici. Gianluca Maria Tavarelli has made a charming and wise film that carries the viewer away in the love of Sara and Marco. The controlled body language of the excellent actors at crucial moments in the film, and in life, almost shout out the unspeakable things of love.