Banqueroute
Nicholas Lanson, a young stockbroker, is rolling in fast money and luxury, until one of his risky ventures bankrupts his bank. Everything collapses, he even has a price on his head. His friends turn against him and he flees without knowing where to. On his flight, he offers a young woman a lift. Charlotte is pregnant, has been thrown out of the house by her boyfriend and is looking for her old lover Julien she has lost contact with. He is a policeman in Biarritz and she wants to marry him and have lots of children. Nicholas at first drives Charlotte to distraction. But when she understands that he is wanted, she decides to seduce him and then hand him over to Julien, in the assumption that he will be so pleased that he will also accept responsibility for her child. She exceeds expectations on this target. But Nicholas, who no longer attaches any importance to life, has meanwhile found love. And Charlotte no longer has the guts to hand him over to the police. In a style reminiscent of the typical combination of play and sincerity that was so characteristic of the nouvelle vague, Desrosières mixes a dash of pastiche, existential drama and European road movie. His respect for Godard shines through clear as day in the black & white and the charming self-assuredness of the characters, but he displays genuine love for his protagonists who have expectations that are too great.