6ixtynin9
Just imagine that one day you are sacked because the company you work for can no longer stay afloat in the economic malaise. And imagine that next day you find a box of noodles outside the door of your apartment. And that it turns out to contain a million. The question of what to do with it gets a lot more complicated when two Thai boxers turn up to ask about the box and you accidentally kill them. This is what happens to Tum. And this is her answer: don't go to the cops, clear away the corpses, arrange a forged passport and buy a plane ticket. But her plans to enjoy her fortune in a distant resort are thwarted by all kinds of strange coincidences. The noodle box sets a chain of events in motion that no one can control and that leads to a bizarre climax. Pen-ek Ratanaruang got the idea for his film from the kinds of reports that can be found on many a front page: ordinary people with everyday lives suddenly become protagonists in the most morbid or crazy stories. But this intrigue is also the entertaining packaging for the real subject of the film: loneliness. People only communicate with each other if they need something from the other. Ratanaruang, a member of a new generation of film-makers who largely make mass-audience films, has the story and the irony of the genre film under his thumb and his energetic approach provides an intense insight into today's Thai society.