The Eden Myth
The Eden Myth is the exciting and intelligent feature début of scriptwriter and director Mark Edlitz. The universal themes that drive the thriller are love, hope and deliverance. In addition, Edlitz investigates the complex danger of blindly following old traditions.The tyrannical patriarch Vincent Speck calls his four adult children together in his gothic mansion to make a mysterious announcement. To everyone's surprise a wedding will take place the next day. While their mother is a bed-ridden invalid, Speck keeps a close eye on every move of his offspring. In the course of the strange family reunion, the children - sons Aldo, Edward, Roland and daughter Doreen - find out more about the hidden history of their family tree that they want and stunning facts come to light.This excellently acted film is supported by music by Philip Glass. The Eden Myth was shot in and around the mansion that F. Scott Fitzgerald once used as the setting for his novel The Great Gatsby.