Junk Mail
Roy is an unfriendly and pretty unintelligent postman. He opens other people's mail, reads their love letters, throws away post he doesn't feel like delivering and hangs on to things he likes. The few friends and colleagues he has insult him. In other words a nauseating individual with few extenuating circumstances and maybe the world's worst postman. So it is no surprise when he is beaten up on his round one day. Roy lives in a ramshackle apartment and his Polish neighbour is converting his house with a power drill for the third time in three years. Apart from that little of any consequence happens in Roy's little world. But one day he meets Line, an attractive and deaf young lady who has dropped her keys in the letterbox. After a barely noticeable hesitation, Roy opens her front door. As soon as he steps across the threshold, his life takes a different turn. Suddenly his boring and pointless existence acquires a new significance. But the more he is attracted to Line, the more he becomes involved with the psychopath Georg, who plays an important role in Line's life.Supported by a clever screenplay and inventive directing, Junk Mail grows to be a very exuberant and entertaining black comedy about love, money that no one wants, cold tinned spaghetti, karaoke, random good deeds, being in a rut and the pleasures of going into a coma in the slums of Oslo.