Mienai
Deceptively real, and even described by Tony Rayns as a 'ciné-vérité essay'. Entirely in the tradition of the better mockumentary, the news crew making the film plays a decisive role. Before the grand hype of commercial reality television, Riju Go made it clear what the consequences are of penetrating too deeply into the private world of the person followed. A beautiful portrait of an absolute loner. (GjZ)