Entre Marx y una mujer desnuda
Galo Galvez is the brilliant leader of the Communist Party in Ecuador, and also an invalid who has himself pushed around by his servant Falcon. The relationship with his fiancée Margaramaría, also a Party member, is characterised by military discipline, his handicap and their need for love. Galvez' best friend, 'the Writer', wants to write a story about their lives. This writer represents Jorge Enrique Adoum, on whose novel Entre Marx y una mujer desnuda is based. The Writer provides with his views and opinions a reflection of the crisis of identity of intellectuals in Ecuador, torn as they are between their European cultural and historic heritage and their American heritage. In this way, a chronicle of the Party and the land of the writer emerges. In addition, the film is a story about the youth of theWriter, about the tragic love between Galvez and Margaramaría, and about the platonic love of the Writer for Rosana, the wife of a rich land owner. The story, that has several magic-realistic moments, is set inn Quito, Ecuador in the sixties. The film shares the disappointment of the protagonists who dream of changing the world, while nothing could be done.