Koridorius
A corridor in a derelict tenement. In beautiful and photographic black & white, Bartas provides a number of melancholy portraits of the inhabitants of this corridor, living in a world of decay and fall. The film does not tell a linear story, but offers a collage of occasionally still, sometimes less poetic moments. The result is a completely original amalgam of artificial stylisation and documentary realism. The Corridor provides in a nutshell the state of affairs typical of present-day Eastern Europe, According to the maker, an apocalyptic world, in which affection is lost more rapidly than rediscovered. Alongside an unvarnished picture of down- and-out types, the film also provides a fine portrait of actress Katerina Golubeva (leading lady in Bartas' earlier film Trys Dienos and in J'ai pas sommeil by Claire Denis) and of the film-maker himself.