Haonan haonu
The story is set in present-day Taipei. Liang Ching, a young actress, is bothered by an unknown man who calls her up regularly, but doesn't say anything. He has also stolen her diary and keeps sending her pages from it by fax. Liang Ching is busy rehearsing a role in a film about two anti-Japanese guerrillas in China in the forties. Her approach to the scenes seems increasingly influenced by her personal background, especially by the faxed diary notes. She remembers the time when she worked as a bar-girl, was addicted to drink and drugs and had a short and intense relationship with the gangster Ah Wei. As Liang Ching works through the script of the film, the identification with her film role becomes stronger, but her life is still dominated by underworld figures. Her brother-in-law - whose wife, her sister, suggests Liang Ching is having an affair with him - is involved with the construction of a factory to treat chemical waste in the Taiwanese countryside. Slowly but surely, the boundaries between the film-in-the-film, the underworld and Liang Ching's memories of Ah Wei disappear.