Solo, the Law of the Favela
Against the background of the World Cup, the film-maker went in search of talented soccer players in the slums (favelas) of Rio de Janeiro. The film concentrates on the buddies Anselmo and Leonardo, both 11, who both play for a local soccer club. They are inseparable until their ambitions become serious.