Le 20 heures dans les camps
Portrait of a team that makes a daily TV news programme. Not just any TV crew, but a group of committed and dedicated amateurs all living in the Roska refugee camp near Ljubljana. Young Bosnian refugees who make a news programme as professionally as possible for their fellow inhabitants, with leaders, a tune, resident presenters, a selection of international news and their own reports in the camp. Chris Marker followed the young crew from dawn to dusk on 13 July 1993 while they prepared their programme, shot, edited and broadcast it. He also interviewed other camp dwellers and asked what they thought of their own news. Marker uses this angle to provide a personal portrait of a refugee camp in former Yugoslavia while criticising the international TV reporting of the civil war in this strife-torn land.