Amateur
After Isabelle Huppert had seen Trust, she wrote a letter to Hartley in which she asked and offered to work with him. Hartley himself noticed during an interview in Cannes that a porn producer was sitting beside him giving exactly the same answers as he did. Alongside Hartley's idiosyncratic narrative style, his humour and attention to detail, these two facts guarantee an original and excellent film. Isabelle is a former nun who still believes that God has a mission for her, whatever it may be. In the meantime she writes short stories for a porn mag. One day she meets Thomas (played by Hartley regular Martin Donovan), a shrewd but confused man who has lost his memory and roams the streets of New York. Together they set out in search of Thomas' past.