Dichter bij de zee
A modest and loving portrait of a small enclave of old-fashioned beach huts by the North Sea. The sound track is fragments of conversations with the inhabitants, who themselves are not seen on screen; the protagonists on screen are the huts, the beach and the sea. And, only a stone’s throw away, the heavy industry of the Hoogovens furnaces.