Goodbye, Boys!
Goodbye, Boys! is set on the eve of World War II. We see idyllic shots of three friends who spend happy times in the bright sun of the Black Sea: bare chests of lively boys playing around with girlfriends on the beaches and brimming with plans for the future. Pictures of everyday events, filmed en passant, without wanting to tell a story.
If there is any kind of story, it is the threatening disruption of the boys’ happiness, as history has already told. In the foreseeable future, they will wear the uniforms of the Soviet army in the struggle against fascism. In this film, Kalik used authentic newsreel footage, helping to create a striking contrast between the joie de vivre of the youths and the threat of war.