Paranon draait om de relatie tussen fundamentele elementen van beeld en geluid. Deze elementen worden volgens verschuivende canonstructuren gemanipuleerd en gestructureerd. Bij de geluidscompositie ontwikkelen frequentie, interferentie en fasering zich. Deze geluidsgolven worden vergezeld door fundamentele visuele vormen zoals lijnen, kubussen en grids. Met de methodiek van de canon zoekt Zeno van den Broek naar de spanning en onverwachte relaties tussen het oorspronkelijke element en de imitaties die volgen.